...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

miercuri, 2 decembrie 2009

Era o fetita pe care o chema licurici, sa vezi tu ce poveste, si care trebuia sa traveseze Padurea indoielilor. Si dupa cum bine stii nu e chiar atat de simplu sa treci prin padurea asta nenorocita atunci cand, numai sa vezi ce poveste, toate par ca aluneca usor si nu mai ai de ce sa te prinzi. Si deodata se muta decorul, asta e alta poveste, si incepe sa se construiasca un peisaj din ala frumos de-adevarate-lea, cu arcade vechi, gotice si coloane si arhitectura plina de timp. Si mai apar doi oameni care, sa vezi ce poveste frumoasa, alearga printr-o galerie de arta unde sunt foarte multi vizitatori, care nici nu au curajul sa respire de frica sa nu deterioreze lucrarile. Si omuletii alearga repede, repede, dintr-un capat in celelalt, vezi ce poveste frumoasa, si toti ii aplauda. In ultima sala arlechini imbracati in costume de epoca se aseaza de-a stanga si de-a dreapta si fac o reverenta. Ti-am spus ca e o poveste frumoasa. Nu-i asa ca ti-a placut? Spune-mi. Nu-i asa? Spune-mi te rog.

Un comentariu:

  1. OK, mi-a placut. Da' unde e luna? Unde e luna mare si galbena si cand apare pisica?

    RăspundețiȘtergere