...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

joi, 10 decembrie 2009

Peisaj

Nici un semn bun. Şi de trei ori mai mare
Efortul de a face un biet pas.
Aceasta-i Valea Plângerii în care
Un singur călător a mai rămas?
Şi te cuprinde-un fel de disperare.
Ai vrea să strigi şi vezi că nu ai glas.
Vei fi, la rândul tău, sperietoare
În locu-acestui blestemat popas.
Pe la răscruci, saluţi albite cranii,
Rânjind absent, în peisaj de var,
Ca pată de culoare-un corb măcar
Ai vrea, sub orizonturile stranii.
Încalecă pe spaima ta, voinice,
Dă bice, cât mai poţi scăpa. Dă bice!

Marin Sorescu

9 comentarii:

  1. depinde kt de..ciudat,totusi :). buna, eu sunt edu. si se pare k am si un blog deschis acum. dak vrei sa arunci 1 oki, http://orizont-crepuscular.blogspot.com/. dak iti place, adauga,l in lista ta. dak nu ,tot e ok. app,frumoase poezii :).
    un sal cordial

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt intotdeauna incantata cand gasesc amatori de poezie si inca de poezie de execelnta calitate. Imi pare bine de cunostinta si daca vrei sa o aprofundam, pe baza a ceea ce se numeste cunoastere reciproca, te invit sa arunci o privire pe aici: http://in-dulcele-stil-clasic.blogspot.com sau http://sites.google.com/site/luanaaldor ori poate http://tagore6699.wordpress.com ori htt://exercicesfrancais.blogspot.com La buna revedere si da-i bataie! Ma intereseaza daca accepti si interventii seminarizate pe marginea unui text poetic? Ce zici ar fi tentata?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit descrierea aia pentru a n oara si de fiecare data imi place mai mult...Stii cum e cand incepi sa iei etapele la rand... Stiai tu ce stiai.

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce nu va inscrieti in ,,reteaua literara``4000 de scriitori,poeti si critici literari.Scrieti impresionant.
    cu respect

    RăspundețiȘtergere
  5. superb;)

    minunata poezie....si totodata minunat blogul tau

    RăspundețiȘtergere
  6. Ador poeziile lui Marin Sorescu de data aceasta nu a facut decat ac de obicei sa ma imi ferece inima in entuziasm.fecitari si tie pentru ca publici aceste poezii! te invit si pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  7. SORESCU ERA POETUL ADORAT DE MINE IN TINERETE...stiam o gramada de poezii de-ale lui pe de rost!ma bucur ca te-am intalnit si ca avem gusturi asemanatoare!

    RăspundețiȘtergere
  8. @tasha: Sorescu e genial, pt. mine e referinte clara.

    @amelie: merci frumos

    @joc cu visarea: merci de apreciere

    @sorin andreica: multumesc de sugestie dar eu scriu pentru a intelege semnificatia existentei mele. Am sa ma gandesc si la varianta asta.

    @liv: si de cate ori o sa il mai citesti...

    @ioana alexandra diaconu: fac si eu ce pot

    @Luana Aldor: te vizitez de mult sa stii. Interventii seminarizate nu prea am cum sa accept ca nu prea am timp.

    @nightvision: merci asisdelea.

    RăspundețiȘtergere