...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

vineri, 28 mai 2010

Iti multumesc pentru babe

Iti multumesc pentru baba din parc, cu cainii ei, cu cioara pe care o are de 10 ani, cu mainile patate cu banuti vinetii si cu pielea ca scoarta de copac. Nu-mi spune adevarul, vreau sa cred ca a fost medic veterinar si ca il cunoaste pe (am sa-i spun) Sandu, dresorul de lei, ca a terminat doua facultati si ca a fost (pe vremea lui Ceausescu) izgonita in Baragan. Vreau sa cred ca Crocky (cioara) vorbeste si ca ii spune "imputito", ii cere apa si ii spune "mama". Nu-mi spune ca e nebuna, nu am sa te cred. Iti multumesc si pentru mama babei (pe care nu o cunosc), care a murit de 4 ani si care in ultimii ani de viata a locuit cu fi-sa. Se plimbau in fiecare zi in parc si a gasit puiul de cioara (pe care l-a ascuns in sifonier intr-o caciula de blana). Iti multumesc si pentru soferul care seamana cu bunicul meu. De fapt nu semana intr-adevar, asa vreau eu sa cred, ca semana. Iti multumesc si pentru babuta aia uscata care m-a oprit sa imi spuna ca am o culoare foarte frumoasa la par si ca atunci cand bate soarele zici ca e de aur. Iti multumesc si pentru doamna Ana care se chinuie in fiecare zi sa poata merge din nou. Nu e vina ei, piciorul nu vrea, cred ca a capatat autonomie. Iti multumesc ca sunt fumatoare si ca am avut cu ce sa-i platesc babei cu cioara.

(Pentru mama babei nu ar fi trebuit sa iti multumesc dar ma bucur ca a gasit cioara aia si ca a putut sa-mi povesteasca fi-sa de ea.)

(M-am mai bucurat si ca a reusit soferul ala care semana cu bunicul meu, sa bage tirul ala imens in parcare, si ca vor putea pleca in turneu in Rusia cu toate animalele de la circ. Pe asta o stiu de la baba cu cioara.)

(Mama babei pentru care nu trebuia sa iti multumesc a simtit cand i-a venit ceasul si i-a spus babei sa aiba grija de Crocky. Tot de la baba stiu.)

De fapt vroiam sa iti multumesc pentru tot, in special pentru babe (azi).

2 comentarii: