...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

duminică, 9 mai 2010

Oamenii de ciment - unghii rosii - dragoste in vreme de ciuma

Eram in metrou si ma duceam intr-un loc caruia obisnuiesc sa ii spun in mod nefiresc "acasa". (Am sa incetez sa mai fac asta cat de curand). Veneam de la un om foarte drag si ma gandeam la semnificatii. La ce ar putea reprezenta un cuvant in ochii mei, in ochii altora. La ce se ascunde in spatele genelor rimelate sau a unghiilor vopsite. Am inceput sa ma gandesc din perspectiva oamenilor care se aflau pe langa mine (un mos ochelarist, o baba care zici ca era tapata la "Igiena", o tipa care avea un tic ciudat, o femeie cu un copil, etc.). Mi-am dat seama ca aveam unghiile rosii. Ma intrebam ce cred oamenii astia despre unghiile lungi, patrate si de un rosu saturat care iti ajunge pana in maduva oaselor. Ei bine, as fi putut sa fiu in ochii lor pe rand sau simultan un om care corespunde urmatoarelor descrieri:

- O tipa frustrata care vrea sa atraga atentia,
- O pitipoanca,
- Genul de femeie care nu stie ce inseamna sa faci curat si sa ai grija de copii pe care barbatul meu o prefera atunci cand intarzie de la servici cu zilele (e clar ca faza cu orele suplimentare e placinta cu dovleac "ce crede ca sunt proasta?")
(precizez ca este necesara o excludere a contextului, caracterizarea fiind facuta numai prin intermediul acestui detalui si anume unghiile)
- O fata care se ingrijeste,
- O parasuta,
- O femeie vulgara,
- O traditionalista intr-ale fashion-ului,
- O femeie in devenire care vrea sa arda etapele
si lista poate continua la +/- infinit.

Ei bine, pentru toti oamenii aceia scriu:
Spalasem un covor, aveam unghiile distruse si aveam nevoie de un strat protector. Am cerut o oja. Am primit una rosie. Mi-am dat pe unghii. (in doua straturi). Ma pis pe concluziile voastre de cacat. Maine imi pun sclipici. Ne revedem la metrou. Sa va vad atunci dragii mei.

Apropos, doriti verde sau violet? Ce fel de chiloti preferati sa vizualizati in momentul in care o sa ma pupati in cur?

Vin la tine oraselul meu drag. O sa ma razbun pe orasul asta imputit. Nu, nu pe oamenii de aici, ci pe cimentul asta adunat cu sarguinciozitate de oameni asemenea lui. Nu ma razbun pe sursa ci pe cauza. Oras jegos care m-ai adus la concluzii false.

Sa nu te mai vad in ochi.
Ma lepad de toata infectia ta de pietroi fara suflet si ma duc sa alerg berze pe camp si sa ma umplu de pamant. Ma duc acolo si nu o sa ma mai vezi niciodata. O sa iti para rau pentru momentele in care am venit si nu m-ai primit. O sa imi pui toate bancile si toate bordurile la dispozitie sa ma asez si sa fumez o tigara. Ai sa te faci din ce in ce mai gri si pe mine o sa ma doara in cur. Ma duc sa cresc mare si verde si sa imi pun insecte in par si radacini la picioare.

Ramai cu ciorile tale care te umplu de coji de seminte, de flegme verzi si de cacatii cainilor lor. Nu te mai iubesc. Am vazut ce ascunzi. Nu ma mai pacalesti. Ma duc sa fiu a mea si a altora.

Nu te speria Domnule Antena. Te iau si pe tine.

14 comentarii:

  1. cand vad unghii rosii imediat ma gandesc ce dare paralele ar sapa pe omoplatii mei... dar nu eram in metrou, asa ca ti-a scapat :)
    PS : eu m-am salvat de orasul imputit

    RăspundețiȘtergere
  2. mda...pai,eu m-as simti ipocrita daca m-as apuca sa scriu despre inimioare si despre tampenii de alea...
    nu a spus nimeni ca esti depresiva.stai linistita. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Frate, soro, da' tu ai plecat demult. Tu ai statut de semi-vizitator acum. Sa te vad cum il cari pe Domnul Antena, am sa "ma rad" si cu partea dorsala. Sa-l vad pe Domnul Antena pe motor si cu casca!!! :)) Casca sa fie albinuta. Musai.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ha. Se pare ca are loc o confuzie. Albinuta e numai pentru mine si nu o share-uiesc nici macar cu Domnul Antena. Am zis. In plus are rau de viteza. Ma gandesc la o solutie. Mai am timp. "Pana maine"..

    RăspundețiȘtergere
  5. "Pana maine" asta o sa dureze o vesnicie. Ma uimesti, ma asteptam sa fi uitat de el. Apropo, citeste foaia mea, la istorie...

    RăspundețiȘtergere
  6. "Pana maine mai ai timp sa mai respiri o singura data." Iti amintesti de asta? In mod evident. Bah, a trecut timpul asta al naibii de repede. Mai stii ce ziceai primavara trecuta pe plaja? Gandeste-te bine. Astia plecasera sa caute loc de cort si noi ne prajeam la soare langa masina.
    http://100ro.blogspot.com/2009/12/pana-maine-mai-ai-timp-sa-mai-respiri-o.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei acu' nu-mi amintesc chiar tot ce spun dar imi aduc aminte in schimb cand am spus(cu toata sinceritatea) " Bah Liv, nimeni, dar absolut nimeni nu arata mai naspa decat arati tu acuma". Ha ha, remember?

    RăspundețiȘtergere
  8. n-am sa uit niciodata. Nici steluta pleostita n-o sa uite.

    RăspundețiȘtergere
  9. cata groaznica ipocrizie este sa te pisi cu atata presiune pe un oras pe care l-ai folosit sa te calesti, sa inveti, sa te emancipezi, sa prinzi curaj, sa te inbeti, sa te futi fara sa fii tarfa satului, sa mergi la concerte, sa iti iei niste haine, sa te angajezi, sa iti incepi un viitor. Cum pula mea nu cva dati seama mai devreme toti ca e un oras de cacat si sa plecati in pula mea a doua zi dupa ce ati coborat din microbuz??!!! poate ca atunci si eu as avea ceva mai mult aer sa respir in cacatul asta care imi place mai mult decat pamantul tau.PS-unora le-as da chiar bani de bilet retur!

    RăspundețiȘtergere
  10. ba fata "Ma duc sa cresc mare si verde si sa imi pun insecte in par si radacini la picioare" . Daca e vorba de insecte in par ar tb sa te duci sa-te deparazitezi iar daca e vorba de radacini ar tb sa te duci la Igiena poate faci o programare (VORBESTE CU BABA DIN METROU POATE TE AJUTA).
    La ce moaca ai cred ca ti-a pus Doamne Doamne mana in cap cand ai ajuns in Bucuresti..oricum daca esti asa poeta si filizoafa vezi cand ajungi la tine in sat ....partea idilica se termina si treci la sapa.Asa Bucurestiul asta de cacat iti ofera nesperata sansa sa visezi cai verzi pe pereti si sa nu dai la sapa.

    RăspundețiȘtergere
  11. @iluzia: vezi ca la scoala ar fi trebuit sa inveti despre niste oameni care ti-ar fi pus bazele unui sistem de valori, si care nu sunt din Bucuresti. Daca le dadeai bani de bilet la toti te uitai pe niste pagini albe (in cazul in care ai avut curiozitatea sa vezi cum arata o scoala si nu, nu din exterior, de pe banca din parculet, mancand seminte si cu berea in bot), dar avand ca domeniu de interes "caterinca" ma indoiesc ca te-ar fi afectat.

    @Magda: Esti ingramadita. Nu ma obosesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Bai, fata verde, mersi ca ai venit din coltul ala de tara si ai imbogatit orasul asta de rahat cu ideile tale. Si ma alatur tie si urlu daca e nevoie:M-AM SATURAT DE INGRAMADITII ASTIA DE BUCURESTENI! Astia care se cred mai tari fiindca s-au nascut intre betoane sau fiindca n-au dat cu sapa niciodata. Astia nu stiu ce-nseamna sa iubesti pamantul, ala viu si nu bordura de la bamboo.

    RăspundețiȘtergere
  13. Pur si simplu aidreptate! Ce treaba au ei cu unghiile tale. Doresc succes.

    RăspundețiȘtergere