...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

luni, 27 decembrie 2010

Pana aici

Bai, m-am saturat sa citesc cacaturi cu "de Craciun sa fim mai buni, mai iertataori, mai mirobolanti" etc etc. Pai bine frate, si in restul anului nu? Aprindeti mii de beculete sa ne ridice moralul. Ce conteaza ca sunt oameni care mor de foame si de Craciun si de Paste si in fiecare zi. Pentru ei e o zi ca oricare alta in care, poate, nu au ce manca. Si daca noi astia care ne punem instalatii pe case am simti intr-adevar ce inseamna Craciunul, am face economie la curent si am cumpara ceva pentru un batran amarat si singur. Dar nu, hai sa lalaim colinde (in care nu credem desigur), sa rupem magazinele in doua (consumisti cretini ce suntem), si sa bagam in noi pana ni se face rau. Ma intreb, ce nevoie avem de pretexte? Ce nevoie avem sa taiem sute de copaci in fiecare an pentru a-i arunca dupa cateva zile? Bai, cine isi cumpara brad natural "ca sa miroase a brad in casa" e absolut cretin frate. Importam sarbatori de peste tot cu tot tacamul de kitschuri aferente. De craciun oamenii au ajuns sa etaleze din ce in ce mai mult, instalatii (multe, violente cromatic si de prost gust ), mosi-craciuni hidosi si cat mai mari (aia care se catara pe case sunt horror), cosuri arhipline (din care nu le trebuie mai nimic) doar ca sa arate ca ei "au cu ce". Cati bani cheltuiti inutil. Pentru ce? Nu ai nevoie de Craciun sa fii mai bun, de ziua indragostitilor sa iubesti, de Paste sa fii iertator, etc etc. Esti sau nu esti. O data in calendar nu schimba pe nimeni. Sarbatorile astea au devenit afacerile unor isteti la prosperitatea carora contribuim fiecare ca fraierii, pacaliti si orbiti poate de sclipiciul de peste tot si se sunetul metalic al muzicutelor care ne reseteaza pe note de "jingle bells". Craciunul, cosmarul porcilor si al meu.

4 comentarii:

  1. Cine te-a supărat aşa tare de Sărbători?! :)
    Lucrurile astea se-ntâmplă din nevoia multora de-a fi măcar o dată creştini, sau de două ori, în rest facă-se voia Domnului.

    Sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
  2. ai perfecta dreptate in ceea ce spui. Sincer, am aceleasi ganduri, dar n-am sa ma mai lamentez "aiurea". Oricum, nimeni nu baga la cap si nimanui nu-i mai pasa. Sarbatorile pentru mine au ajuns a fi neesentiale. Pastele, Craciunul... si toate prostiile care manipuleaza si spala creierul oamenilor... Nu mai pun botul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Caut scriitor care doreste sa devina membru al Biblioteca Prafuita. Daca ti se pare interesant, discutam mai multe pe b3tobeto@yahoo.com Rog seriozitate

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord cu tine referitor la preluarea sarbatorilor de la alte culturi si cu risipa de consumatori infometati... DAR, ca o naiva, VREAU sa mai cred putin in sarbatori; vreau sa ma bucur in continuare ca vine Craciunul sau Pastele sau ziua de nastere a cuiva drag sau ca a mai trecut o luna de cand am cunoscut un om minunat. Cred ca avem cu totii nevoie de sarbatoare in vietile noastre, de la producatorii de toate felurile la advertiseri si consumatori. Am observat la cei din jur ca in preajma sarbatorilor incearca sa fie mai buni, mai generosi, mai ingaduitori etc etc. Si mai cred ca, daca am trai fiecare zi ca o mare sarbatoare, intreaga lume ar fi un spatiu in care s-ar trai mai bine!

    RăspundețiȘtergere