...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

marți, 18 ianuarie 2011

Leon Danaila - Muzeu, Darabani.

continuarea articolului de aici - http://mihaelapetrariu.blogspot.com/2010/12/jos-palaria-leon-danaila.html

Am fost la muzeu. Mi-a placut. Am vazut 2 schite de Corneliu Baba, o lucrare de Tonitza, 2 busturi de Bolborea, pictura de Ion Pacea, niste lucrari de Gheata si un ghid extraordinar de tare care pe langa faptul ca a venit sa deschida casa pentru 2 oameni, (si nu ne-a luat bani), nu ne-a lasat sa plecam de acolo ca 2 dude si ne-a spus despre fiecare lucrare cate ceva (pe un frig de ne ingheta sufletul). Se pare ca toti satelitii omului Danaila sunt jos palaria, pe principiul "Cine se aseamana se aduna", "cu exceptia "Sa nu uitam ca Iuda a avut amici ireprosabili". Am vazut o incapere burdusita de diplome, medalii, premii, carti, tratate, plachete si tot felul de sinonime. In ce se masoara recunoasterea unui om? Nu stiu, zau. Am sa atasez cateva poze, cu scuzele de rigoare pentru lipsa de claritate deoarece mi-am desfacut mana de pe aparat cu spaclul dupa toata treaba. Asadar, pozele:

 Bolborea - bronz, Leon Danaila























Bolborea - bronz, Alexandrina Danaila (sotia lui Leon Danaila)
































Asta e un raft pe care erau caietele din scoala ale lui Danaila.

Corneliu Baba - schita, carbune pe hartie, "Studiu de taranca"






















Corneliu Baba - schita,













Ion Pacea - "Peisaj"

















Ion Pacea - "Flori"

















Ion Pacea - "Flori galbene"













Nicolae Tonitza


 Ghidul- multumim.


3 comentarii:

  1. misto.eu te-am adaugat la prieteni dar daca vrei si tu sa ma adaugi chiar mi-ar face mare placere.succes

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunata initiativa de a deschide aceasta casa memoriala.Ar fii minunat si daca clinica fondata de Academicianul Profesor Doctor LEON DANAILA ar purta numele acestui OM cand inca este printre noi. De obicei cand personalitatile noastre valoroase cu care ne mandrim,atat in tara cat si in strainatate, nu mai sunt printre noi ,li se face aceasta onoare de a li se da numele realizarilor facute de ei prin munca lor de o viata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stoicu Glazer Rodica18 iunie 2013, 13:17

    Anonima care a comentat anterior este o fosta pacienta care in urma unui anevrism operat de acest OM si-a descoperit niste calitati picturale de care nu se stia capabila !!!

    RăspundețiȘtergere