...

"Dragii mei, o sa ma joc odata
Cu voi, de-a ceva ciudat.(...)
Ne vom iubi, negresit, mereu
Stransi bucurosi la masa,
Subt coviltirele lui Dumnezeu.
Intr-o zi piciorul va ramane greu,
Mana stangace, ochiul sleit, limba scamoasa.(...)
Deocamdata, fetii mei frumosi,
O sa lipseasca tata vreo luna.
Apoi, o sa fie o intarziere,
Si alta, si pe urma alta.
Tata nu o sa mai aiba putere
Sa vie pe jos, in timpul cat se cere,
Din lumea ceealalta.
Si, voi ati crescut mari,
V-ati capatuit,
V-ati facut carturari,
Mama-mpleteste ciorapi si pieptari,
Si tata nu a mai venit..."

(Tudor Arghezi-"De-a v-ati-ascuns...")

marți, 1 martie 2011

Asa ma apuca un "dor de duca"

Si asa as scrie kilometri de cuvinte insiruite aparent aleatoriu care sa aiba sens numai pentru mine si pentru tine.

Bai, mi-e dor sa-mi fie cald in suflet si sa stam asa si sa nu facem nimic.
Am sa-ti vorbesc o data despre mine si tu nu ai sa pricepi mare lucru. Apoi am sa te imbratisez "cu coastele" si am sa-ti spun ca te iubesc cum nu ti-am spus-o niciodata.  E numai treaba ta daca ma crezi sau nu.

Eu cand fac baie, stau in cada si ma gandesc. Si mai mult decat atat, imi amintesc lucruri, din alt ceas, din alta lume, din alta viata.

Odata am fost copil si ma doare ca nu-mi mai amintesc decat farame. Mi-am fost calauza si calau, mi-am fost tu si noi fara sa te fi cunoscut. Si mai mult decat atat mi-am fost EU, atunci demult, cand m-am urcat pe scara aia inalta si am ajuns in varful ciresului sub privirile lor, care stateau jos cu capetele in sus si cu sufletul la gura (asa, cam cum stau si eu acuma cu exceptia lumanarii).

7 comentarii:

  1. bai, cine-i bai asta caruia ii scrii? norocos personaj... il invidiez atit de mult incit poate imi voi schimba numele in "bai"...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bai, sunt eu, esti tu, poate fi oricine, e un apelativ care s-a nascut, s-a trait, s-a murit.

    RăspundețiȘtergere
  3. ...s-a nascut, s-a trait, s-a murit... si apoi s-a renascut, s-a retrait, s-a remurit... si asa mai departe...
    nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. Indubitabil. Ca in bancul ala cu ciobanul.

    RăspundețiȘtergere